Shop Mobile More Submit  Join Login
Saxophone Emote by TheWritingDragon Saxophone Emote by TheWritingDragon
Play that funky music :la: hahahaha

So I made a pixel sax! :hooray: I really liked the animation on this one and as a saxophone player myself.... (okay, I played for like a month) clarinet player myself, it was really enjoyable! :D

Made it for this contest: [link] :love: love the idea!

Used a base here: [link]

This emote has been featured here: [link] and here: [link] :love:
Add a Comment:
 
:iconandypandy123ish:
andypandy123ish Featured By Owner Jul 9, 2013
Approved by every saxophone player in the world ;)
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Jul 9, 2013  Hobbyist General Artist
:la: yay! :D
Reply
:iconandypandy123ish:
andypandy123ish Featured By Owner Jul 9, 2013
The Saxophone is truly an awesome instrument! :D
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Jul 9, 2013  Hobbyist General Artist
I couldn't agree more :D
Reply
:iconandypandy123ish:
andypandy123ish Featured By Owner Jul 10, 2013
:D
Reply
:iconkrissi001:
Krissi001 Featured By Owner Mar 30, 2013
I am sorry for the lateness of the Critique, I needed some days off of deviantart. :noes:
There is actually not much what I could criticise. ^^;
I am not familiar with how the saxophone is played and I am too lazy to look it up on youtube, therefore I can't criticise it. :/
I just think the saxophone itself seems a bit flat, maybe you could add some more shading.
And may I ask what framerate you used for the animation? It seems to be a bit slow. :noes:
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Mar 30, 2013  Hobbyist General Artist
Thanks, and it's okay for the delay :D I could've spent some more time on the sax itself... I believe the animation is .2 seconds :)
Reply
:iconpjenz:
pjenz Featured By Owner Mar 14, 2013  Hobbyist Digital Artist
too cute, i read your first line and now i have that song in my head lol :heart:
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Mar 14, 2013  Hobbyist General Artist
hahaha I did when I wrote it :XD:
Reply
:iconpjenz:
pjenz Featured By Owner Mar 14, 2013  Hobbyist Digital Artist
awesome song lol
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Mar 14, 2013  Hobbyist General Artist
yup :XD:
Reply
:iconcwolf0615:
Cwolf0615 Featured By Owner Mar 13, 2013  Hobbyist General Artist
Its really cute!!! AND I LOVE SAXAPHONE!!! Its like my grandmas fave instrument. I've wanted to teach myself to play since i was a little kid, but you know, my dorky cousin willn't let me use hers because its gross and germs and blah blah blah..... meanwhile she don't even use it no more!!! I used to take it out of the case and mess around with it, but now i don't even know where it is........ Hmmm........ I should search for it.....
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Mar 13, 2013  Hobbyist General Artist
thanks :D hahaha you should search for it!! It's so fun to play but I wasn't as good at it as clarinet :la:
Reply
:iconcwolf0615:
Cwolf0615 Featured By Owner Mar 13, 2013  Hobbyist General Artist
Ha ha..... yes. It used to be hard to get ahold of, but now that my cuz spends most of the year at CO (WHY SHE NOT VISIT MORE?!?! Actually, its not her fault... she was here for a month and she did NOT want to go back home, she looked like she was gonna cry. Shes 20, and bascially my big sister!!! :love:). So, since shes like never here...... MY SAXAPHONE!!! :plotting:
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Mar 13, 2013  Hobbyist General Artist
aww haha
Reply
:iconkalteeinsamkeit:
KalteEinsamkeit Featured By Owner Mar 13, 2013  Hobbyist Digital Artist
It's so cute :squee:
Reply
:iconthewritingdragon:
TheWritingDragon Featured By Owner Mar 13, 2013  Hobbyist General Artist
aww thankies :la:
Reply
:iconkalteeinsamkeit:
KalteEinsamkeit Featured By Owner Mar 13, 2013  Hobbyist Digital Artist
No Problem ^^
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
March 13, 2013
Image Size
2.3 KB
Resolution
30×30
Link
Thumb

Stats

Views
2,257
Favourites
24 (who?)
Comments
18
Downloads
39
×